Strona główna
Wiedza
Raport Tide Software i Orange Polska – Przyszłość komunikacji firm z klientami – RCS

Przyszłość komunikacji firm z klientami – raport Tide Software i Orange Polska

Jak RCS zmienia zasady gry?

Wypełnij formularz, aby pobrać raport

    Administratorem danych osobowych jest Tide Software Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, a przekazane dane będą przetwarzane w celu wysyłki raportów, webinariów i ich nagrań oraz w celach marketingowych na podstawie prawnie uzasadnionego interesu Administratora – informowania o świadczonych usługach. Pełną treść klauzuli informacyjnej RODO przeczytaj TUTAJ. Znajdziesz w niej: dane kontaktowe do Inspektora Ochrony Danych, cel przetwarzania Twoich danych, Twoje prawa, odbiorcę Twoich danych. Dane podajesz nam dobrowolnie i masz prawo między innymi do cofnięcia udzielonej zgody.

    RCS, czyli interaktywny SMS 2.0

    W dobie rosnącej popularności komunikacji tekstowej – konwersacyjnej marki szukają skutecznych, interaktywnych sposobów dotarcia do klientów. RCS (Rich Communication Services), czyli „SMS 2.0”, łączy najlepsze cechy wiadomości SMS z funkcjonalnościami znanymi z komunikatorów, oferując zaawansowane multimedia, interaktywne przyciski i wysoki poziom bezpieczeństwa.

    Średnioroczny wzrost rynku RCS w Polsce (CAGR) w latach 2025-2030 według badania  prognozowany jest na poziomie 126%.

     

    „Rynek komunikacji tekstowej wkracza w nową erę. W ciągu najbliższych lat wzrost wykorzystania technologii RCS może osiągnąć trzycyfrową, a następnie silną dwucyfrową dynamikę. To oznacza, że wzrost ten może przewyższyć tempo w jakim polski rynek adaptował od 2015 roku płatności mobilne.”
    ~Jerzy Klimaszewski, prezes zarządu Tide Software

     

    „Widać już wyraźnie ogólnoświatowy wzrost wykorzystywania RCS w komunikacji interpersonalnej i biznesowej. To nie przejściowa moda, ale stały trend, który potwierdzają dane Grupy Orange w Europie oraz Afryce. Znajduje on potwierdzenie także na lokalnym rynku operatorskim w Polsce, gdzie obserwujemy systematycznie rosnącą liczbę użytkowników.”
    ~Radosław Turek, kierownik produktów hurtowych Orange Polska

    Z raportu liderów rynku RCS w Polsce – Tide Software i Orange Polska – dowiesz się:

    1. Jak zmieniają się preferencje komunikacyjne: 76% konsumentów preferuje komunikację tekstową zamiast głosowej w kontaktach z markami.
    2. Jakie znaczenie ma komunikacja konwersacyjna: Ponad 82% przedstawicieli Pokolenia Z preferuje komunikację konwersacyjną (przez komunikatory, RCS) zamiast tradycyjnych rozmów.
    3. Jak personalizacja wpływa na lojalność: Im młodsza grupa badanych, tym bardziej zależy jej na personalizacji przekazu reklamowego. Wśród Zetek ponad połowa respondentów (50,53%)uznaje tę kwestię za bardzo istotną lub istotną.
    4. W jaki sposób zapewnić bezpieczeństwo komunikacji i dlaczego RCS może być skutecznym sposobem przeciwdziałania cyberzagrożeniom?
      Status zweryfikowanego nadawcy w RCS zwiększa zaufanie – 48% klientów chętniej klika w linki od zweryfikowanych nadawców.

    Pobierz raport i odkryj jak RCS może zrewolucjonizować komunikację firm z klientami!

    Pobierz Raport