RCS, czyli interaktywny SMS 2.0
W dobie rosnącej popularności komunikacji tekstowej – konwersacyjnej marki szukają skutecznych, interaktywnych sposobów dotarcia do klientów. RCS (Rich Communication Services), czyli „SMS 2.0”, łączy najlepsze cechy wiadomości SMS z funkcjonalnościami znanymi z komunikatorów, oferując zaawansowane multimedia, interaktywne przyciski i wysoki poziom bezpieczeństwa.
Średnioroczny wzrost rynku RCS w Polsce (CAGR) w latach 2025-2030 według badania prognozowany jest na poziomie 126%.
„Rynek komunikacji tekstowej wkracza w nową erę. W ciągu najbliższych lat wzrost wykorzystania technologii RCS może osiągnąć trzycyfrową, a następnie silną dwucyfrową dynamikę. To oznacza, że wzrost ten może przewyższyć tempo w jakim polski rynek adaptował od 2015 roku płatności mobilne.”
~Jerzy Klimaszewski, prezes zarządu Tide Software
„Widać już wyraźnie ogólnoświatowy wzrost wykorzystywania RCS w komunikacji interpersonalnej i biznesowej. To nie przejściowa moda, ale stały trend, który potwierdzają dane Grupy Orange w Europie oraz Afryce. Znajduje on potwierdzenie także na lokalnym rynku operatorskim w Polsce, gdzie obserwujemy systematycznie rosnącą liczbę użytkowników.”
~Radosław Turek, kierownik produktów hurtowych Orange Polska



Z raportu liderów rynku RCS w Polsce – Tide Software i Orange Polska – dowiesz się:
- Jak zmieniają się preferencje komunikacyjne: 76% konsumentów preferuje komunikację tekstową zamiast głosowej w kontaktach z markami.
- Jakie znaczenie ma komunikacja konwersacyjna: Ponad 82% przedstawicieli Pokolenia Z preferuje komunikację konwersacyjną (przez komunikatory, RCS) zamiast tradycyjnych rozmów.
- Jak personalizacja wpływa na lojalność: Im młodsza grupa badanych, tym bardziej zależy jej na personalizacji przekazu reklamowego. Wśród Zetek ponad połowa respondentów (50,53%)uznaje tę kwestię za bardzo istotną lub istotną.
- W jaki sposób zapewnić bezpieczeństwo komunikacji i dlaczego RCS może być skutecznym sposobem przeciwdziałania cyberzagrożeniom?
Status zweryfikowanego nadawcy w RCS zwiększa zaufanie – 48% klientów chętniej klika w linki od zweryfikowanych nadawców.
Pobierz raport i odkryj jak RCS może zrewolucjonizować komunikację firm z klientami!