Rusza kampania Tide Software – WhatsApp na Black Friday 2022
Już za miesiąc startuje sezon na największe wyprzedaże – Black Friday, więc Tide Software dzisiaj rusza z kampanią dedykowaną branży retail i e-commerce. Od niedawna w naszym portfolio klienci mogą znaleźć nowe narzędzie do komunikacji z konsumentami – WhatsApp Business. Komunikator ten daje wiele możliwości do wykorzystania właśnie w kontekście zbliżającego się Black Friday. W ramach nowej kampanii pokazujemy, jak firmy mogą wykorzystać WhatsApp, by zaskoczyć swoich klientów nowym kanałem komunikacji.
WhatsApp z roku na rok coraz bardziej popularny
Miliony ludzi na całym świecie używają komunikatora WhatsApp. Pomimo tak dużej sympatii zagranicą, w Polsce wciąż daje pole do popisu, ponieważ nie jest jeszcze kanałem wyeksploatowanym w biznesie. Warto więc przyjrzeć mu się bliżej i zastosować go w komunikacji marki z klientami. Statystyki mówią same za siebie:
- tylko w sierpniu tego roku aplikacja WhatsApp została pobrana 13 milionów razy, z czego 2 miliony to pobrania WhatsApp w wersji Business. WhatsApp był czwartą najczęściej pobieraną aplikacją zaraz po TikTok, Facebook i Instagram (Sensor Tower, 2022).
- Obecnie przez komunikator WhatsApp wysyłanych jest 100 miliardów wiadomości dziennie (TechCrunch, 2020). To około 4,2 miliarda wiadomości na godzinę, 69 milionów na minutę i ponad 1,1 miliona na sekundę.
- W 2018 roku WhatsApp uruchomił wersję Business dedykowaną dla firm. Zaledwie rok później przyciągnął ponad 5 milionów użytkowników biznesowych (PYMNTS.com, 2019)
Nowy kanał komunikacji – wiele możliwości
WhatsApp Business to aplikacja, która powstała specjalnie z myślą o przedsiębiorstwach. Dzięki niej firma może w prosty sposób usprawnić obsługę klientów i zwiększyć interakcję z nimi. To także doskonały kanał do komunikacji marketingowej. Za jego pośrednictwem marki mogą wysyłać praktycznie wszystko to co za pośrednictwem SMS, czy email oraz więcej: spersonalizowane kody rabatowe na Black Friday, spoty video z nowej kampanii, zdjęcia, instagramowe reels, linki do promocji, lokalizację, pliki oraz wiadomości interaktywne z przyciskami akcji. WhatsApp daje firmom również możliwość stworzenia dedykowanych narzędzi do automatyzacji, sortowania i szybkiego odpowiadania na wiadomości klientów.
Interaktywne katalogi produktów dopasowane do potrzeb klienta
Poprzez komunikator WhatsApp Business firmy mogą wysyłać swoim klientom wirtualne katalogi produktów, które pozwalają w jeszcze ciekawszy sposób prezentować produkty danej marki. Konsument może przeglądać np. katalog obuwia lub nowej kolekcji ubrań bezpośrednio w aplikacji zamiast otwierać link do sklepu. Co więcej z poziomu aplikacji WhatsApp może również zmieniać katalogi i przechodzić do oglądania kolejnych. Dzięki temu proces zakupowy jest jeszcze bardziej przyjazny dla klientów.
Szybkie badanie opinii klientów
W komunikatorze można wchodzić w interakcje z klientami i badać ich opinię. To doskonałe narzędzie do przeprowadzania szybkich ankiet i sprawdzania poziomu zadowolenia z realizacji zamówienia. Tide Software w ramach kampanii zachęca klientów, by przy okazji Black Friday zapytaj klientów, jak im podoba się komunikacja z marką za pośrednictwem tego kanału.
Ankiety można również stale wykorzystywać np. do badania opinii na temat swoich katalogów produktowych, spotów reklamowych, specjalnych promocji, czy zadowolenia z obsługi.
Z Tide Software wdrożyć WhatsApp w firmie w prosty sposób
Stworzenie profilu firmowego na WhatsApp Business i uruchomienie pierwszej kampanii jest procesem szybkim i nie wymagającym specjalnego przygotowania. Tide Software jest jedną z pierwszych firm w Polsce, która oferuje rozwiązanie dla WhatsApp Business i wspiera klientów w całym procesie krok po kroku. Jesteśmy operatorem telekomunikacyjnym, który dostarcza firmom zintegrowaną Platformę Tide (typu CPaaS) – jedno narzędzie do wielokanałowej komunikacji z klientami. W swoim portfolio mamy usługi głosowe, system do masowej wysyłki SMS, MMS, VMS, kampanii mailingowych, widgety, aplikacja Messenger oraz właśnie WhatsApp Business API. Takie omichannelowe podejście gwarantuje klientom szybkie działanie, oszczędność czasu, spójną komunikację i pełną kontrolę prowadzonych aktywności.
Dowiedz się, jak uruchomić WhatsApp u siebie w firmie – https://www.tidesoftware.pl/produkty/komunikatory/whatsapp-business/