Indeksy sprzedaży detalicznej bez tajemnic
Retail Sales Turnover Index RTI to pierwszy w Polsce projekt nowopowstałego „think tank” Retail & e-Commerce Institute, którego celem jest umożliwienie porównywania wyników sprzedaży poszczególnych branż w centrach, na ulicach handlowych i w Internecie. Technologicznie projekt RTI wspiera firma Tide Software.
Informacja na wagę złota
Celem projektu jest badanie efektywności sprzedaży w stałych, cotygodniowych odstępach, aby dostarczać rzetelnych i wiarygodnych danych niezbędnych do zarządzania nowoczesną firmą handlową. Uczestnicy projektu będą mogli na bieżąco porównywać wyniki sprzedaży sieci handlowych posiadających zbliżony model biznesowy w trzech podstawowych formatach: sprzedaży prowadzonej na terenie centrów handlowych, ulicach handlowych oraz sprzedaży online. Takie informacje są świetną bazą do podejmowania strategicznych decyzji dotyczących polityki sprzedaży i działań marketingowych.
Innowacyjność przedsięwzięcia
Wyzwanie polega na zachęceniu przedstawicieli handlu detalicznego do dzielenia się poufnymi informacjami, w zamian za otrzymanie zbiorczych wyników umożliwiających benchmark. Odpowiedzialność za nawiązanie współpracy wziął na siebie Retail & e-Commerce Institute, którego Prezesem jest znana szeroko w branży retail Anna Szmeja.
Metodologię tworzenia indeksu RTI tworzyły grupa matematyków i statystyków Politechniki Gdańskiej, dzięki czemu jest on wiarygodnym i bezpiecznym narzędziem analizy zmian dynamiki sprzedaży w Polsce.
Za oprogramowanie oraz zabezpieczenie wrażliwych danych sprzedażowych odpowiada firma telekomunikacyjna Tide Software, która rozwija od lat autorskie narzędzie zarządzania online usługami wspierającymi marketing i komunikację z klientem.
Pierwsze wyniki już w listopadzie
Pierwszy raport zostanie opublikowany dla kategorii: moda damska, obuwie i biżuteria oraz zegarki i akcesoria. Kolejne kategorie będą uruchamiane sukcesywnie w następnych fazach projektu, po zebraniu reprezentatywnej i miarodajnej grupy firm raportujących. W ramach danej kategorii retailowej będzie obowiązywać segmentacja, co pozwali rzetelnie porównać wyniki sprzedaży, np.: wg wielkości wynajmowanej powierzchni, grupy docelowej klientów czy asortymentu.
Pierwsze raporty dostępne będą już w listopadzie.