Ekspercka kampania Tide Software. Poznaj aspekty Skutecznej Komunikacji!
Skuteczna komunikacja nigdy nie była tak doceniana, jak obecnie. Zaplanowanie kanałów do kontaktu z klientami, udostępnienie ich dla nich, zarządzanie nimi z jednego miejsca online, zgodnie z RODO, stanowi duże wyzwanie dla firm niezależnie od branży.
Od dłuższego czasu obserwujemy szybki rozwój e-commerce. To firmy z tego sektora stały się wzorem budowania relacji z konsumentami. Możliwość zakupów online to za mało. Niska cena również nie jest już wystarczająca. Coraz większe znaczenie zyskują takie pojęcia, jak customer journey i user experience. Odpowiednio zaprojektowane procesy komunikacji wpływają na budowanie pozytywnych doświadczeń na linii klient-firma. Komunikacja jednostronna, w której to firma mówi do klienta, a on tylko słucha też już nie działa. Klient 5.0* chce mieć coś do powiedzenia i należy zapewnić mu do tego przestrzeń. Komunikacja powinna więc działać w obie strony. Personalizowana, wychodząca, związana z promocjami to jedna strona. Klienci doceniają możliwość kontaktu z marką. Social media są ważne, ale często nie rozwiążą problemu tu i teraz. Przed negatywną opinią w Internecie może ocalić zwykła infolinia, na którą klient w każdej chwili może zadzwonić, przełączyć się do odpowiedniego działu, czy za pomocą powiadomień głosowych sprawdzić status swojej sprawy. Poza komunikacją obustronną należy pamiętać o wielu jej kanałach i ich sprawnym zarządzaniu. W tym pomagają rozwiązania omnichannel, które odgrywają dużą rolę nie tylko w e-commerce i retail, ale w firmach szeroko pojętego sektora finansowego. Dotarcie do klienta i efektywny kontakt z nim staje się drogą do sukcesu.
O wyzwaniach rynku i skuteczności narzędzi zapewniających kontakt z odbiorcami opowiedzieli nam eksperci rynkowi Rafał Tomkowicz – Prezes Sfery Finansów oraz Michał Ćwik – Prezes databroker SA, a także nasi klienci – przedstawiciele takich firm, jak Wonga.pl, Mersigo, Fellow Finance i Dziesiątka Finanse. Zapraszamy do zapoznania się z ich zdaniem oraz pobrania najnowszego e-book’a Skuteczna Komunikacja!
Źródło:
*https://home.kpmg/pl/pl/home/insights/2020/12/raport-doswiadczenia-klientow-w-nowej-rzeczywistosci.html