Home page
Company
Oświadczenie w sprawie zmian umowy na świadczenie usług Tide Software Sp. z o.o.
Oświadczenie w sprawie zmian umowy na świadczenie usług Tide Software Sp. z o.o.
08 October 2024

Oświadczenie w sprawie zmian umowy na świadczenie usług Tide Software Sp. z o.o.

Szanowni Państwo,

Jako dostawca usług komunikacji elektronicznej oraz usług świadczonych drogą elektroniczną niniejszym składamy oświadczenie woli o zmianie wiążących nas z Państwem umów na świadczenie usług Tide Software zgodnie z art. 80 ust. 6 ustawy wprowadzającej Prawo komunikacji elektronicznej.

Przedmiotowe zmiany związane są w wejściem w życie w dniu 10 listopada 2024 r. ustawy Prawo komunikacji elektronicznej. Zmiany polegają na uszczegółowieniu zasad wysyłania informacji handlowych w tym marketingu bezpośredniego, instalacji na Państwa urządzeniach końcowych oprogramowania naszej firmy, procedur ochrony danych osobowych, a także zwalczania nadużyć w komunikacji elektronicznej w tym smishingu.

Nie ulegają zmianie zakres i jakość świadczonych na Państwa rzecz usług, ich ceny oraz czas trwania umowy.

Przypominamy, że przedmiotowe zmiany wprowadzamy zgodnie z par. 7 pkt 7 umowy na świadczenie usług Tide Software i że wejdą one w życie z dniem 10 listopada 2024 r.

Jednocześnie zgodnie z par. 7 pkt 8 umowy na świadczenie usług Tide Software mogą Państwo nie wyrazić zgody na zmianę tej umowy i rozwiązać ją z zachowaniem 30 dniowego terminu poprzez złożenie do nas odpowiedniego oświadczenia w formie pisemnej.

Zmiany w umowie świadczenia usług Tide Software polegają na:

1. W par. 1 pkt 10 otrzymuje brzmienie:

Przedsiębiorca Telekomunikacyjny – podmiot gospodarczy uprawniony do wykonywania działalności gospodarczej polegającej na dostarczaniu sieci telekomunikacyjnych, udogodnień towarzyszących lub świadczeniu publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych w rozumieniu  ustawy Prawo komunikacji elektronicznej.

2. W par. 1 pkt 12 otrzymuje brzmienie:

Generowanie Sztucznego Ruchu – oznacza wysyłanie lub odbieranie komunikatów lub połączeń głosowych w sieci telekomunikacyjnej z wykorzystaniem urządzeń telekomunikacyjnych lub programów, których celem nie jest skorzystanie z usługi telekomunikacyjnej, lecz ich zarejestrowanie na punkcie połączenia sieci telekomunikacyjnych lub przez systemy rozliczeniowe.

3. W par. 1 pkt 13 otrzymuje brzmienie:

Nadużycie Telekomunikacyjne – oznacza świadczenie lub korzystanie z usługi telekomunikacyjnej lub korzystanie z urządzeń telekomunikacyjnych niezgodnie z ich przeznaczeniem lub przepisami prawa, których celem lub skutkiem jest wyrządzenie szkody przedsiębiorcy telekomunikacyjnemu lub użytkownikowi końcowemu lub osiągnięcie nienależnych korzyści dla podmiotu dopuszczającego się nadużycia w komunikacji elektronicznej, innej osoby fizycznej, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawne, w szczególności:

a) generowanie Sztucznego Ruchu,

b) kierowanie za pomocą kart SIM lub linii stacjonarnych sygnałów telekomunikacyjnych w szczególności połączeń telefonicznych, zainicjowanych w sieci telekomunikacyjnej krajowego lub zagranicznego przedsiębiorcy telekomunikacyjnego do innej sieci telekomunikacyjnej bez zawarcia odpowiedniej umowy o połączeniu sieci lub z pominięciem dedykowanych łączy międzyoperatorskich,

c) wysłanie krótkiej wiadomości tekstowej (SMS), w której nadawca podszywa się pod inny podmiot w celu nakłonienia odbiorcy tej wiadomości do określonego zachowania, w szczególności przekazania danych osobowych, niekorzystnego rozporządzenia mieniem, otwarcia strony internetowej, inicjowania połączenia głosowego lub instalacji oprogramowania

d) ingerowanie w dane transmisyjne, czyli działanie powodujące modyfikację informacji o numerze linii wywołującej lub modyfikację danych identyfikujących urządzenie uczestniczące w realizacji połączeń, uniemożliwiające przedsiębiorcom telekomunikacyjnym rejestrowanie zgodnych ze stanem rzeczywistym danych transmisyjnych, w szczególności danych o wykonanych połączeniach lub próbach nawiązania połączenia.

4. W par. 3 pkt 1 lit. a otrzymuje brzmienie:

a) zobowiązuje się do zapewnienia niezbędnej infrastruktury technologicznej
i Oprogramowania, obejmujących informatyczne środki łączności pomiędzy Operatorami telekomunikacyjnymi a Wykonawcą, Wykonawca nie instaluje Oprogramowania na urządzeniach końcowych Zleceniodawcy oraz urządzeniach końcowych odbiorców komunikatów Zleceniodawcy.

5. W par. 3 pkt 2 lit. f otrzymuje brzmienie:

f) gwarantuje, że nie będzie generować Sztucznego Ruchu, ani dopuszczać się innych Nadużyć Telekomunikacyjnych, o których mowa w ustawie o zwalczaniu nadużyć w komunikacji elektronicznej.

6. W par. 5 pkt 11 otrzymuje brzmienie:

Jako zabezpieczenie zapłaty wynagrodzenia za świadczone usługi Wykonawca ma prawo żądać od Zleceniodawcy wpłaty kaucji w wysokości estymowanego miesięcznego wynagrodzenia, płatnej w terminie 7. (siedmiu) dni od otrzymania wezwania pod rygorem wstrzymania świadczenia usług.  Wykonawca ma prawo żądać kaucji w przypadku co najmniej jednorazowego opóźnienia w płatności przekraczającego okres 7 dni.

7. W par. 5 pkt 12 otrzymuje brzmienie:

Jeżeli Zleceniodawca nie dokona zapłaty całości należności w terminie wskazanym na fakturze, wówczas Wykonawca niezależnie od prawa do naliczania odsetek może się wstrzymać z wykonaniem własnych zobowiązań wobec Zleceniodawcy. Jeżeli Zleceniodawca nie dokona zapłaty w ciągu 7. dni od przesłania wezwania do zapłaty, wówczas Wykonawca niezależnie od prawa do naliczania odsetek może rozwiązać niniejszą umowę w trybie natychmiastowym. W przypadku rozwiązania Umowy w powyższym trybie Wykonawcy należy się wynagrodzenie za wykonane usługi oraz kara umowna w wysokości stanowiącej iloczyn miesięcznego zobowiązania w każdym z PW oraz liczby miesięcy pozostałych do końca obowiązywania każdego PW z prawem żądania na zasadach ogólnych odszkodowania przenoszącego wysokość zastrzeżonej kary.

8. W par. 6 dodaje się pkt 11, który otrzymuje brzmienie:

Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności za nie będzie ponosić odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Umowy w przypadku, gdy wiadomość zostanie zablokowana przez Operatorów telekomunikacyjnych z powodu podejrzenia smishingu lub na żądanie Prezesa UKE

9. W par. 10 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

  1. Strony zobowiązane są utrzymywać w tajemnicy wszystkie informacje, o których dowiedzą się podczas współpracy w ramach Umowy, a w szczególności informacje objęte tajemnicą przedsiębiorstwa oraz tajemnicą telekomunikacyjną w rozumieniu przepisów ustawy Prawo komunikacji elektronicznej. Wszelkie informacje w ustnej, pisemnej, elektronicznej lub innej postaci, które Strony wzajemnie sobie udostępnią przy świadczeniu Usług Tide Mobile, zostaną potraktowane, jako informacje poufne i zostaną wykorzystane wyłącznie do wykonania zobowiązań objętych Umową, co nie uchybia obowiązkom Stron ujawnienia informacji      nałożonym na Strony przez obowiązujące przepisy prawa. Naruszenie postanowień niniejszego paragrafu stanowić będzie rażące naruszenie Umowy.