Wszystko, co musisz wiedzieć o numerze uruchamiając infolinię!
Decyzja o uruchomieniu infolinii do obsługi klientów zapadła. Czas zacząć profesjonalnie obsługiwać telefony z zapytaniami od klientów. Teraz pojawia się pytanie jaki numer wybrać? Czy udostępnić swój prywatny, czy wybrać inny? Jeśli inny to stacjonarny, a może GSM? Czytaj dalej a dowiesz się jaki numer będzie najlepszy dla Twojego biznesu.
Numeracja stacjonarna – strefa numeracyjna
W Polsce aktualnie mamy 49 stref numeracyjnych. Każda z nich ma swój własny, unikalny prefiks 2 cyfrowy – np. Warszawa ma 22. Niezależnie od regionu, czy nawet kraju masz możliwość wyboru jakim numerem chcesz się prezentować. Mając firmę w Krakowie wcale nie musisz używać numeru dopasowanego do tej strefy. Możesz śmiało posługiwać się numerem np. z Warszawy.
Działasz lokalnie, ogólnopolsko a może globalnie?
Określenie zakresu działania, to jedna z najważniejszych kwestii przed wyborem numeracji. Od tego jaki wybierzesz numer zależy, jak Cię będą postrzegać osoby, do których będziesz dzwonić.
Jeżeli prowadzisz restaurację w Warszawie to numer stacjonarny jest nawet wskazany. Podkreśli on gdzie znajduje się twoja restauracja oraz przynależność do lokalnego środowiska.
Sklep internetowy z wysyłką na całą Polskę już nie jest aż tak przywiązany do jednego miejsca, chociaż numer stacjonarny wzbudza wiarygodność w takiej sytuacji. Dlatego dobrym rozwiązaniem będzie umieszczenie obu numerów: stacjonarnego i komórkowego. Im ładniejsze, tym prościej będzie je zapamiętać. Jeśli potrafisz rozróżnić z jakiego regionu wchodzi osoba na twoją stronę www, możesz zaprezentować lokalny numer dla danego regionu.
Jeśli współpracujesz z zagranicznymi partnerami szansa, że potencjalni Klienci odbiorą nieznany numer z innego kraju jest nikła. W takim wypadku zawsze możesz pozyskać numery lokalne dla rynków na jakich działasz.
800, czy 801
Ostatnimi numerami opisywanymi, są numery specjalne np. infolinii 800 i 801. Darmowy numer 800 jest często wykorzystywany w celach wizerunkowych. Jeśli chcesz, by twoi klienci mogli kontaktować się z Tobą bez podnoszenia opłat za połączenie, to jest to właściwe rozwiązanie. Pamiętaj tylko, że często wiąże się to również z żartobliwymi telefonami od dzieci, czy dowcipnisiów. Takie numery często są stosowane przez większe firmy, a charakterystyczny wygląd i prostota ich zapamiętania pomaga, by Klienci bez trudu mogli skontaktować się z firmą.
Jeśli nadal zastanawiasz się jaki numer będzie najlepszy dla Twojego biznesu, chętnie pomożemy. Zostaw nam kontakt do siebie, oddzwonimy i rozwiejemy wszystkie Twoje wątpliwości. Co więcej mamy dla Ciebie specjalne złote numery, czyli wyróżniające się i łatwe do zapamiętania numery GSM i stacjonarne.