MMS w komunikacji biznesowej? Poznaj jego możliwości
MMS (ang. Multimedia Messaging Service) to multimedialna wiadomość zawierająca tekst, obraz, dźwięk lub animację przesyłaną za pomocą sieci komórkowej. W Polsce MMS obchodzi w tym roku swoje 20-te urodziny! Z sentymentem wspominam swój pierwszy telefon komórkowy z kolorowym wyświetlaczem i aparatem. Pamiętam też pierwsze wymieniane z koleżankami i kolegami MMS-y. Co zmieniło się w ciągu tego okresu?
Jakość, dostępność, cena
Jak w każdej dziedzinie życia postęp technologiczny jest widoczny również w obszarze usług telefonicznych. Przywołując w pamięci swoją pierwszą komórkę i zestawiając ją z obecnie używanym smartfonem widać, jak bardzo świat się zmienił. Pamiętam doskonale pierwsze wysyłane/odbierane MMS-y. Większość z nich zawierała zdjęcia, choć dziś myślę, że wyglądało to bardziej jak screeny z Minecrafta (jeśli nie kojarzysz tej gry polecam wygooglować, a zobaczysz „pixele”, o które mi chodzi). Mówiąc delikatnie, jakość obrazu była nienajlepsza, ale ekscytacja związana z możliwością przesłania fotki na komórkę – ogromna. Tym bardziej, że po uruchomieniu usług MMS przez operatorów nie każdy telefon mógł je od razu obsługiwać. Dodatkowo komórki miały ograniczoną, skromną w porównaniu do dzisiejszych pamięć, więc trzeba było rozsądnie nią gospodarować i zawsze mieć z tyłu głowy, że kolejne zdjęcie może się nie zmieścić w galerii. Z drugiej strony, stawka za każdą wiadomość MMS była bardzo wysoka (kilkadziesiąt groszy). Mało kto mógł sobie pozwolić na przesyłanie obrazków czy dźwięków ot tak, więc problem pamięci niejako sam się rozwiązywał. No i ta prędkość. MMS-y otwierały się niemiłosiernie długo porównując to z dzisiejszymi standardami.
Szybciej, taniej, więcej, ciekawiej
Obecnie operatorzy GSM mają nieporównywalnie większe możliwości. Inwestycje w rozbudowę sieci oraz produkcja bardziej zaawansowanych technologicznie telefonów spopularyzowały usługę MMS. Dziś każdy może bez zastanowienia wysyłać zdjęcia, obrazki z memami, czy pliki dźwiękowe. Komunikaty są w znacznie lepszej jakości, a wydajność systemów operatorskich pozwala na wysyłkę masowych ilości wiadomości z większą prędkością w atrakcyjnych cenach. Nic więc dziwnego, że wiele firm decyduje się na wykorzystanie MMS-ów do działań biznesowych – chociażby w kampaniach marketingowych. Taka forma komunikacji stanowi świetne uzupełnienie dla bardziej tradycyjnych kanałów jak SMS czy mail. Szacuje się, że ponad 60% społeczeństwa stanowią wzrokowcy. Graficzna reklama nowej kolekcji/ produktu może okazać się „strzałem w dziesiątkę”. Ponadto w komunikacji MMS podobnie jak w SMS-ach, marka może prezentować się własną nazwą nadawcy (czyli nadpisem) oraz personalizować komunikaty. MMS w biznesie to także możliwość połączenia w jednej wiadomości testu, grafiki i np. kodu kreskowego ze zniżką do zeskanowania w sklepie stacjonarnym.
Proste narzędzie, dużo możliwości
Lubisz działać nie tylko efektownie, ale i efektywnie? Chciałbyś skorzystać z MMS-ów, ale obawiasz się, że nie będziesz w stanie sprawdzić skuteczności prowadzonych kampanii? Jest na to sposób! Wystarczy, że skorzystasz ze spersonalizowanych linków czy kodów QR. Dzięki temu będziesz mógł śledzić efekty działań. Dowiesz się np. który produkt jest częściej kupowany albo też która z przygotowanych przez ciebie treści wiadomości chętniej „się klika”. Jeżeli zależy ci na interakcji ze swoimi klientami, MMS jest świetnym do tego kanałem. Pozwala on na komunikację 2way, czyli zarówno na wysyłkę, jak i odbiór wiadomości. Nie ograniczaj się do prostych komunikatów. Zaangażuj swoich klientów organizując na przykład konkurs na najciekawsze zdjęcie z produktem. Poza aspektem sprzedażowym wpłynie to świetnie na wizerunek twojej firmy.
Pomysłów na wykorzystanie MMS w działalności gospodarczej jest wiele. Jeśli ty też chciałbyś wyróżnić się na tle konkurencji i wypróbować to narzędzie, zapraszam do kontaktu!
Autor:
Anna Gomza, Account Manager Tide Software Sp. o.o.