Strona główna
Blog
Masowa wysyłka SMS w branży medycznej
25 czerwca 2024

Masowa wysyłka SMS w branży medycznej

Spis treści

Skuteczna komunikacja z pacjentami jest niezbędna dla zapewnienia odpowiedniej jakości usług medycznych. Dotyczy to zarówno placówek prywatnych, jak i publicznej służby zdrowia. Dlatego coraz częściej wykorzystuje się masową wysyłkę SMS, aby usprawnić procesy zarządzania placówkami i poprawić doświadczenia pacjentów podczas korzystania ze świadczeń zdrowotnych. 

W artykule omówimy przykładowe zastosowania wiadomości SMS w służbie zdrowia oraz korzyści, jakie niesie za sobą ta forma komunikacji. Zapoznaj się z treścią i przekonaj się, jak system do wysyłania powiadomień tekstowych od Tide Software zwiększa efektywność przychodni oraz innych placówek medycznych.

Komunikacja z pacjentami

Komunikacja SMS w branży medycznej odgrywa niebagatelną rolę w nawiązywaniu i utrzymywaniu kontaktu z pacjentami na różnych etapach ich interakcji ze służbą zdrowia. Pozwala na zapewnienie płynnej komunikacji oraz skutecznego zarządzania placówką, co w rezultacie przekłada się na oszczędność czasu zarówno dla personelu medycznego, jak i pacjentów.

Dzięki SMS-om pacjenci mogą otrzymywać w formie prostego komunikatu tekstowego ważne dane, takie jak kod do recepty czy przypominanie o terminie wizyty. Wszystkie te informacje mają zawsze pod ręką w swoim telefonie komórkowym, co ułatwia im zarządzanie swoimi potrzebami zdrowotnymi, a także zmniejsza ryzyko zgubienia lub zapomnienia o istotnych sprawach.

Umówienie i potwierdzenie wizyty

Zarządzanie harmonogramem za pomocą SMS pozwala placówkom medycznym optymalnie planować wizyty i minimalizować ewentualne luki w grafiku. Stawki godzinowe dla lekarzy są wysokie, więc każda niezrealizowana wizyta oznacza utratę potencjalnych przychodów.

Dodatkowo niewykorzystane „miejsca” u lekarzy prowadzą do wydłużenia czasu oczekiwania na wizytę dla pacjentów, co może negatywnie wpływać na ich  doświadczenie związane z korzystaniem z usług medycznych. Pacjenci mogą także wcześniej zareagować na ewentualne zmiany – np. odwołać wizytę lub zapisać się na wizytę „last minute”.

Ponadto nasza usługa SMS umożliwia pacjentom łatwe potwierdzenie swojej obecności w rejestracji, co eliminuje konieczność dzwonienia na infolinię czy wysyłania e-maili. Pozwala również na potwierdzenie swojej obecności w placówce medycznej tuż przed wizytą, zamiast stać w kolejce do rejestracji.

Ta szybka forma odpowiedzi zwiększa przejrzystość, ułatwia planowanie dnia pracy oraz optymalizuje wykorzystanie zasobów. Natomiast dla pacjentów możliwość potwierdzenia wizyty za pomocą SMS-a jest wygodną i mobilną opcją, którą mogą wykorzystać w dowolnym miejscu i czasie.

Skierowanie na badania

Wykorzystanie systemu SMS w skierowaniach na badania stanowi przełom w usprawnianiu procesu opieki zdrowotnej. Taka forma komunikacji natychmiast dociera do odbiorcy.

Otrzymanie informacji o badaniu drogą SMS pozwala pacjentowi przygotować się do niego. Może on lepiej zorganizować swój czas, aby być na miejscu badania odpowiednio wcześnie i uniknąć niepotrzebnego stresu związanego z pośpiechem.

Na takiej formie przekazu zyskuje również szpital lub przychodnia. Dzięki temu placówki mogą skuteczniej zarządzać harmonogramem badań, minimalizując ewentualne luki w grafiku oraz zapewniając płynny przepływ pacjentów.

Recepty

System do wysyłania wiadomości SMS-ów znakomicie sprawdza się również przy wystawianiu i realizacji recept. Otrzymanie kodu recepty za pośrednictwem telefonu pozwala pacjentom mieć pewność, że ważne informacje są zawsze pod ręką, a także eliminuje potrzebę drukowania i przechowywania fizycznej kopii recepty.

Ponadto informowanie pacjentów za pomocą SMS zmniejsza ryzyko zgubienia lub niezrealizowania recepty. W natłoku codziennych obowiązków i zadań, łatwo jest zapomnieć o konieczności wykupienia leków w aptece. Jednak otrzymując SMS-a, pacjent otrzymuje bezpośrednie przypomnienie, które może przyczynić się do lepszej przestrzegania zaleceń lekarskich i ciągłości leczenia.

Bezpośrednia komunikacja z lekarzem

Przesyłanie SMS-ów z ważnymi informacjami od lekarza, takimi jak wyniki badań czy zalecenia po konsultacji, umożliwia pacjentom szybką i bezpośrednią interakcję z personelem medycznym, nawet bez konieczności osobistej wizyty w przychodni.

Dzięki temu pacjenci mogą otrzymać istotne informacje medyczne w sposób natychmiastowy, co skraca czas oczekiwania na dodatkowe konsultacje. Brak potrzeby osobistego kontaktu z lekarzem pozwala również oszczędzać czas zarówno pacjenta, jak i personelu medycznego oraz umożliwia bardziej efektywne wykorzystanie zasobów placówki medycznej.

Dodatkowo możliwość bezpośredniej komunikacji z lekarzem za pośrednictwem SMS-ów może znacząco poprawić doświadczenie pacjentów. Dzięki interakcji mogą oni bardziej zaangażować się w swoje leczenie, ponieważ mają łatwy dostęp do lekarza i szybko uzyskają odpowiedzi na swoje pytania czy wątpliwości.

Wszystkie informacje pod ręką

Wiadomości tekstowe to duże ułatwienie dla pacjentów, ponieważ mają łatwy dostęp do wszystkich istotnych informacji. Dzięki SMS-om, pacjenci mogą otrzymywać w formie prostego komunikatu tekstowego ważne dane, takie jak kod do recepty czy termin wizyty,  który mają w swoim telefonie komórkowym.

To nie tylko ułatwia pacjentom zarządzanie swoimi potrzebami zdrowotnymi, ale także minimalizuje ryzyko zgubienia lub zapomnienia istotnych informacji. Wszystko jest dosłownie na wyciągnięcie ręki.

Ograniczenie prawdopodobieństwa pomyłek

Powiadomienia SMS pozwalają znacząco ograniczyć prawdopodobieństwo wystąpienia błędów ludzkich w procesie komunikacji z pacjentami. Dzięki integracji naszego systemu do masowej wysyłki SMS z systemem CRM firmy medycznej za pomocą API, możliwa jest spójna i zautomatyzowana komunikacja z pacjentami. Wyeliminowanie konieczności ręcznego wprowadzania danych czy ręcznego wysyłania wiadomości minimalizuje ryzyko pomyłek oraz gwarantuje, że każdy pacjent otrzymuje odpowiednie informacje w odpowiednim czasie i w spójnej formie.

Takie połączenie systemów umożliwia również personalizację komunikatów, co jeszcze bardziej zwiększa skuteczność komunikacji. Dzięki temu pacjenci mogą czuć się bardziej zaangażowani w swoją opiekę zdrowotną oraz pewni, że otrzymują potrzebne im informacje w sposób szybki  rzetelny.

Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej na temat masowej wysyłki SMS