Ludzkie oblicze firmy technologicznej
Mówi się, że firma to ludzie. A jacy ludzie tworzą Tide Software? Kto stoi za tym blogiem, który właśnie odwiedzasz? Kto stoi za produktami, z których korzystasz w pracy lub za rozwiązaniami komunikacyjnymi, z którymi masz styczność w codziennym życiu? Postanowiliśmy, że przybliżymy Ci naszą firmę od tej ludzkiej strony. Nie będziemy pisać o technologii i naszych rozwiązaniach. Opowiemy o ludziach, którzy każdego dnia sprawiają, że się rozwijamy, mamy motywację oraz chcemy być coraz lepszymi w tym, co robimy i w tym, jacy jesteśmy. Zaczynamy serię publikacji, aby pokazać Ci nas – zespół, który tworzy Tide Software!
W tym artykule opowiemy o dziale sprzedaży… bez sprzedaży! Zapraszamy 🙂
Sprzedawać każdy może?
Kto zajmował się sprzedażą, ten wie, że to ciężka praca. Nie każdy ma predyspozycje do tego, by być handlowcem. Jeszcze trudniej jest być w tym dobrym. Jakie cechy powinien posiadać dobry sprzedawca? Jakie cele są przed nim postawione i jak wygląda praca na tym stanowisku w firmie technologicznej? Z rozwiązań omnichannel Tide Software korzystają topowe marki z branży retail i e-commerce. Współpracujemy z 8 na 10 firmami windykacyjnymi oraz z 6 na 10 największymi bankami w Polsce. To zobowiązuje. Nie tylko nasze rozwiązania muszą spełniać wszelkie normy prawne i bezpieczeństwa, ale obsługa naszych klientów musi być na najwyższym poziomie. Dlatego nasz dział sprzedaży to zespół specjalistów. Ich zadaniem jest wsłuchiwać się w potrzeby potencjalnych i obecnych klientów, by dopasować rozwiązania tak, by odpowiadały one potrzebom danej firmy. Nie oferujemy tzw. rozwiązań pudełkowych. Każda nasza usługa jest elastyczna, a to powoduje, że handlowiec musi znać jej możliwości i umiejętnie je wybrać, by spełniały cele klientów.
Waleczni Wojownicy Tide Software
Zespół sprzedaży Tide Software to nie tylko specjaliści w rozwiązaniach telekomunikacyjnych z wieloletnim doświadczeniem w branży.
– „To nasi dzielni wojownicy, którzy nie poddają się i doprowadzają sprawy do końca. Potrafią umiejętnie doradzić klientowi, dopilnować szczegółów oferty, szybko reagować, gdy pojawia się problem i znaleźć najlepsze rozwiązanie. To, co powinien posiadać dobry sprzedawca i członek Tide Software, to bycie elastycznym, wsłuchiwanie się w potrzeby klientów i umiejętność wyciągania wniosków” – mówi Kamil Paduch, kierownik sprzedaży Tide Software.
– „Tak, to przede wszystkim te trzy cechy, o których wspomina wyżej Kamil, są dla nas niezmiernie ważne podczas rekrutacji osób do zespołu sprzedaży. Oczywiście liczy się też doświadczenie i znajomość rynku. Zwracamy uwagę na osobowość i wartości, jakie są ważne dla danej osoby, ponieważ wierzymy, że dobry zespół, to zgrany zespół, który „nadaje na tych samych falach”” – podsumowuje Przemysław Zawadzki, kierownik sprzedaży Tide Software.
Dział sprzedaży – centrum wiedzy o produkcie
Celem pracy account managera jest nie tylko realizacja założonego budżetu. To także profesjonalna obsługa klienta, pomoc w doborze odpowiednich rozwiązań i funkcjonalności. W Tide Software stanowi dla naszych klientów centrum wiedzy o produkcie, szczególnie w pierwszym etapie współpracy. To sprzedawca musi być najlepiej poinformowany o możliwościach danego rozwiązania. Musi wiedzieć, czym na przykład różni się dialer predyktywny od dialera progresywnego i umiejętnie tę wiedzę przekazać klientom. Nasi klienci mogą liczyć na eksperckie porady i szybką reakcję na potrzeby. Jak szybką? No cóż, czas odebrania połączenia na naszej infolinii sprzedażowej to 9 sekund! Jak to możliwe? Sami korzystamy z usług, które oferujemy naszym klientom. Jedna z nich polega na tym, że gdy dzwoni do nas klient, w tym samym czasie to połączenie wyświetla się na telefonach wszystkich handlowców. Zrodziła się z tego zabawa w „kto pierwszy, ten lepszy!” 😉
„To fakt, dobrego humoru w naszym dziale nie brakuje. Lubimy nie tylko ze sobą pracować, wspierać się, ale i razem spędzać czas po pracy organizując wspólne wyjścia, gry integracyjne albo pieczemy najlepszą pizzę w mieście! 😀 Odbyliśmy też wiele wyjazdów także tych zagranicznych, np. na Maltę czy do Toskanii. Praca w firmie technologicznej, która jest też operatorem telekomunikacyjnym, jest pełna wyzwań także pod względem znajomości rynku, specyfiki rozwiązań biznesowych czy zagadnień prawnych. Wydawałoby się, że to typowo męskie środowisko. A nasza firma jest dowodem na to, że łamiemy stereotypy, bo połowę zespołu tworzą kobiety. Równowaga jest zachowana ;)” – mówi Anna Gomza, która w Tide Software pracuje prawie 4 lata, a w branży ponad 10 lat!
Who is who – poznaj swojego opiekuna
Każdy czymś się wyróżnia, dzięki czemu tworzymy tak zróżnicowany i ciekawy zespół, który idealnie się uzupełnia. Najdłużej w dziale sprzedaży pracują Przemek Zawadzki i Kamil Paduch – nasi kierownicy sprzedaży, którzy są niezawodnym wsparciem dla każdego członka zespołu, nie tracąc przy tym luzu i poczucia humoru. A do tego bez Kamila nasze „pizzowe garażówki” nie miałyby miejsca! Judyta Kowalczyk, która account managerem jest u nas już blisko 5 lat i Ania Gomza mają nie tylko ogromną wiedzę na temat rozwiązań telekomunikacyjnych. To także złote kobiety, które zawsze każdemu pomogą. Iza Suchodolska to wulkan pozytywnej energii i przykład świetnych relacji z klientami. Marta Michalczyk wie, do czego służy każdy przycisk w platformie Tide. Ewelinie Dej nigdy nic nie umknie, Basia Smus dopilnuje wszystkich formalności, a Agata Cytarzyńska jako „Słoneczko” poza nieprzeciętnymi relacjami z klientami, utrzymuje pozytywną atmosferę w zespole. A reszta panów? Bez nich nie byłoby tak wesoło! Adam Grzelak – mimo że jest „najmłodszy w naszej sprzedażowej rodzinie”, to jego wiedza i relacje z klientami szybko przynoszą rezultaty! Marcin Wąsik zawsze skromny i efektywny z dużymi zdolnościami graficznymi 😉 Pawła Bielińskiego nikt nie zagnie jeśli chodzi o rozwiązania mobile. Piotr Stanisz dopasuje odpowiednie funkcjonalności do potrzeb klientów różnych branż, a Piotr Ziobro najlepiej wyjaśni, jak skonfigurować aplikację call center. „Do Tide Software przyszedłem blisko rok temu. Pomimo tego, że na co dzień nie pracuję w biurze, to gdy spotykam się z członkami zespołu, nigdy nie czuję się obco i zawsze mamy wiele tematów do rozmów. Przez wiele lat pracowałem w czołowych firmach windykacyjnych. Zajmowałem się również bezpośrednio operacyjną stroną call center. Teraz praca w firmie, która tworzy tego typu rozwiązania komunikacyjne, jest dla mnie niesamowicie ciekawym doświadczeniem i pozwala na spojrzenie na wyzwania firm – naszych klientów, z innej strony. Dzięki mojemu doświadczeniu i ofertowanej technologii Tide Software mam poczucie synergii, uzupełniania kompetencji i możliwości rozwoju” – mówi Piotr Ziobro, account manager.
Zespół w zespół
Nasi sprzedawcy stanowią źródło wiedzy nie tylko dla klientów, ale także dla innych zespołów w firmie. Znają potrzeby, wyzwania i cele biznesowe klientów. Dzięki temu wpływają na rozwój produktów zgłaszając zapotrzebowanie na nowe funkcjonalności. Są też niezawodnym wsparciem dla działu marketingu. Chętnie dzielą się wiedzą, czego efekty można obserwować na tym blogu, ponieważ są autorami większości artykułów.
Chcesz poznać nasze rozwiązania i wspaniały zespół sprzedaży Tide Software? Nie wahaj się! Zadzwoń na numer: 22 29 27 901 i sprawdź, kto odbierze Twoje połączenie! Na pewno otrzymasz najlepszą wiedzę na temat rozwiązań do komunikacji biznesowej i profesjonalną obsługę doświadczonych specjalistów.
Autor: Izabela Kaczmarczyk, Marketing Manager Tide Software Sp. z o.o.