Strona główna
Blog
Jak podnieść dodzwanialność?
21 lutego 2022

Jak podnieść dodzwanialność?

Dodzwanialność jest jednym z kluczowych aspektów z punktu widzenia celów sprzedażowych, windykacyjnych, operacyjnych. Ma na nie bezpośredni wpływ. Rozmowa telefoniczna pozwala zrealizować cel prowadzonej kampanii telefonicznej. Jednak jest to wskaźnik trudny do zaplanowania. Gdy posiadasz własne Call Contact Center, prowadzisz działania telefoniczne, by pozyskać nowych klientów lub działania windykacyjne zapewne zastanawiasz się, jak poprawić dodzwanialność do docelowej grupy odbiorców Twojej komunikacji.

Proste rozwiązania są zawsze najlepsze

Najprostszym sposobem, i w przypadku rozwiązania Tide Software, zawsze przynoszącym oczekiwane rezultaty jest zastosowanie rotacji numeracją. Dlaczego „zawsze przynoszącym oczekiwany przez klienta rezultat”? Dlatego, że opracowany przez Tide Software moduł rotacji numeracją wykorzystuje aż 19 różnych modeli rotowania (dostosowane do specyfiki działalności klienta. Co więcej, narzędzie w standardzie posiada „zaszyty” moduł weryfikacji numerów skażonych. Pozwala on w szybki sposób wykrywać numery telefonów, których – prezentując się przy połączeniach wychodzących – dodzwanialność spadła poniżej akceptowalnego poziomu. Takie numery wymieniamy na zupełnie nowe, „świeże numery”.

Załóżmy hipotetyczną sytuację – wdrażamy rotację numeracją od Tide Software. Widzimy zdecydowany wzrost dodzwanialności. Moglibyśmy powiedzieć – świetnie, temat załatwiony! 😊

Jednak jest takie powiedzenie „Lepsze jest wrogiem dobrego”. Dlaczego poprzestawać na wzroście dodzwanialności na poziomie uzyskanym dzięki wdrożeniu rotacji numeracją, skoro dodatkowo można osiągnąć jeszcze lepsze rezultaty? Jak to zrobić?

Rotacja numeracją to nie wszystko

Cały proces telefonicznego kontaktu z klientem można porównać do modelu naczyń połączonych. Oznacza to, że na jego skuteczność wpływa nie tylko to, jakie narzędzia zastosujemy, ale i również jak je ze sobą zsynchronizujemy. Tide Software w tym obszarze dostarcza kompleksowe rozwiązania, dopasowane dla poszczególnych klientów.

Załóżmy, że korzystasz już z rotacji numeracją. Aby wejść na nowy, nieosiągalny do tej pory poziom dodzwanialności wystarczy, że wdrożysz dialer predyktywny od Tide Software. Dialer predyktywny to rozwiązanie, dzięki któremu do konsultantów trafiają tylko rozmowy odebrane przez człowieka. W związku z czym nie tracą oni czasu na oczekiwanie na połączenia po wybraniu numeru telefonu. Wszelkie inne sytuacje, takie jak np. czas oczekiwania na odebranie (zazwyczaj kilkanaście-kilkadziesiąt sekund), połączenia nieodebrane, poczty głosowe itp. są obsługiwane przez system w sposób niezauważalny dla agenta. Co dzięki temu osiągamy? Konsultant w tym samym czasie pracy może odbyć wielokrotnie więcej rozmów z osobami docelowymi, co automatycznie wpływa na wzrost realizacji założonych celów sprzedażowych czy też windykacyjnych.

W pogoni za doskonałością

Wdrożyłeś już rotację numeracją oraz dialer predyktywny. Czy to już wszystkie możliwości? Skądże! Aby jeszcze bardziej poprawić dodzwanialność, zamiennie nazywaną docieralnością lub kontaktowalnością, można wykorzystać HLR (Home Location Register). Usługa HLR pozwala zweryfikować czy numer telefonu, na który planujemy zadzwonić jest aktywny i czy dodzwonienie się jest w ogóle możliwe.

Wyobraź sobie, że dzwonisz tylko na numery aktywne w sieci i spójrz teraz na uśmiechy konsultantów/negocjatorów w Twoim Call Contact Center. Dlaczego są tacy zadowoleni? Ponieważ nie tracą czasu na czekanie, aż wreszcie będę mogli merytorycznie z kimś porozmawiać. Prowadzą jedynie konkretne rozmowy, a dzięki temu realizują cele, jakie stawia przed nimi organizacja. Skoro oni realizują swoje cele, to znaczy, że realizują też cel organizacji, dla której pracują.

Nie czekaj dłużej i nie zastanawiaj się, co zrobić, aby być możliwie najbardziej efektywnym i uzyskiwać najlepszą docieralność niezależnie od tego, czy sprzedajesz czy windykujesz.

Zadzwoń lub napisz do mnie. Porozmawiajmy, a pokażę Ci, jakie masz możliwości. Pokazane w tym tekście narzędzia to nie wszystko, co możemy dla Ciebie zrobić 😊

Autor:

Piotr Ziobro, Account Manager Tide Software Sp. o.o.