3 sposoby na bezpieczeństwo danych w biznesie
Wiesz, że ponad połowa firm chociaż raz padła ofiarą co najmniej jednego cyberataku? Co więcej, 73% z nich zakończyło się sukcesem hakerów*. Dbanie o bezpieczeństwo danych firmy i jej klientów na dobre wpisało się w naszą codzienność biznesową. Poznaj 3 sposoby, które zwiększą bezpieczeństwo danych Twoich i klientów w sieci.
Alerty – siła szybkiego powiadomienia
W idealnym świecie mielibyśmy czas na wszystko. W realnym świecie jednak czas jest czymś, czego najbardziej pożądamy. Na naszych barkach spoczywa coraz więcej obowiązków oraz duża odpowiedzialność za efekty pracy. W takich warunkach łatwo jest coś przeoczyć. Dlatego stworzyliśmy bardzo prosty mechanizm ostrzegania przed wybranymi aspektami, które mogą być niebezpieczne dla Twojego biznesu. Są nimi np.: limit wysyłanych wiadomości w ciągu dnia lub takich, które powinny trafić na wybrany numer. Co więcej, możesz wymienić numerację, jak tylko trafi na skażoną listę. Stworzyliśmy mechanizm alertowania, który automatycznie wysyła Ci powiadomienie, kiedy zbliżasz się do limitu. Taki alert trafia na dedykowaną skrzynkę mailową. Zyskujesz w ten sposób pewność, że postronne osoby nie będą miały wglądu w wewnętrzne ustalenia. Ponieważ działamy z wieloma branżami na rynku, doskonale rozumiemy, że każda z nich ma inne potrzeby. Dlatego system alertów może być dopasowany do indywidualnych potrzeb Twojego biznesu.
Anti Phisihing – chroń swoich odbiorców
Cyberprzestępczość z wykorzystaniem phishingu to coraz bardziej popularna forma wyłudzania pieniędzy od konsumentów. Oszustwa te bazują na nieświadomym przekazaniu danych osobowych, dostępów do kont bankowych lub kart płatniczych za pośrednictwem linków umieszczonych w wiadomościach e-mail lub SMS. Oszuści podszywają się nie tylko pod firmy prywatne (np. kurierskie, banki, portale aukcyjne, telekomy), ale również instytucje państwowe: ZUS, czy Urzędy Skarbowe. Z raportu przygotowanego przez PhishLabs wynika, że tylko w ciągu ostatniego roku skala phishingu wzrosła aż o 40%. Co ciekawe ponad 80% tego rodzaju cyberprzestępczości była wymierzona w firmy świadczące usługi: finansowe, email, w chmurze, płatnicze i SaaS**.
Niestety tendencja tego typu incydentów jest wzrostowa.*** Czy istnieje złoty środek na ochronę przed przestępcami? Nie. Ale można wykorzystać system anti-phishingowy. Tide Software jako jedna z nielicznych firm, w standardzie udostępnia klientom taką funkcjonalność. Namierzamy i blokujemy wszystkie wiadomości, które mają niezidentyfikowane linki. Dzięki temu chronimy naszych klientów oraz dalszych odbiorców, dbając o ich dobre imię i bezpieczeństwo w sieci.
„SMS phishing to duże zagrożenie, gdyż jest on znacznie trudniejszy do monitorowania i reagowania niż inne metody phishingu. Na dodatek w większości przypadków smartfony są znacznie gorzej zabezpieczone niż laptopy. Dbając o bezpieczeństwo naszych klientów w 2018 roku rozpoczęliśmy prace nad rozbudowanym systemem antyfraudowym. Po zakończonych pełnym sukcesem 3-miesięcznych testach, we wrześniu 2019 roku uruchomiliśmy produkcyjną wersję systemu. Pozwala on naszym klientom namierzyć i zablokować wszystkie wiadomości SMS zawierające niebezpieczne linki” – mówi Janusz Pytlak, Wiceprezes Tide Software.