20 miliardów w 4 lata!? Sposoby na rozwój w e-commerce
Tylko w ciągu czterech lat wartość polskiego rynku #e-commerce wzrosła o ponad 20. miliardów złotych.* W sieci łatwiej i szybciej możemy znaleźć opinie, rozwiązania dostępne on-line i od razu dokonać zakupu produktów spełniających oczekiwania.
Dotyczy to sektora B2B, jak i B2C. Co to znaczy dla e-commerce? Że oferty produktowe nie mogą być ogólne. Muszą nie tylko odpowiadać na indywidualne potrzeby klientów, ale też przekładać się na wynik biznesowy. Bazując na wieloletnim doświadczeniu oraz przeprowadzonych wdrożeniach, wyselekcjonowałem sposoby na rozbudowę bazy klientów, które przekładają się na wysoką konwersję. Są one łatwe w implementacji nawet w niedużym sklepie internetowym, który często nie ma dedykowanego działu IT.
Strategia na wysoką konwersję
Każdego kupującego cieszą dodatkowe korzyści płynące z zakupów. Każdego właściciela e-commerce cieszy za to bogata baza kontaktów i rosnąca sprzedaż. Żeby to połączyć, warto rozważyć dodatkowe rabaty lub darmową dostawę dla klientów, którzy zdecydują się na rejestrację konta w e-sklepie. W takim formularzu koniecznie trzeba umieścić zgodę RODO na remarketing. Do dalszej komunikacji marketingowej warto użyć narzędzi omnichannel, takich jak spersonalizowana komunikacja SMS, czy kampanie e-mailowe wysyłane do wszystkich odbiorców z jednego narzędzia dostępnego on-line.
Jeśli prowadzisz również off-linowe działania na przykład poprzez kolportaż ulotek, czy plakatów albo reklamy w mediach, warto zainwestować w numer telefonu, który nie tylko łatwo zapamiętać. Jest to również kolejne rozwiązanie do pozyskiwania nowych kontaktów wraz ze zgodą marketingową. Tworząc komunikację zastosuj strategię call to action, np. ”Wyślij SMS z odpowiednim hasłem, by otrzymać dodatkowe bonusy”. Na Platformie Tide Software w każdym momencie masz możliwość weryfikacji otrzymanych SMS. Jeśli chcesz dodatkowo zadbać o swoje nowe kontakty, wyślij automatyczne podziękowanie za zapisanie się do bazy, wzbogacone o indywidualny kod rabatowy. Pamiętaj przy tym o byciu #RODOfriendly i koniecznie dodaj klauzulę o powierzeniu danych.
Newsletter znany jest nam od lat, a czasami tak trudno znaleźć na stronie internetowej formularz do zapisania się na niego. Udostępnij go swoim klientom. W ten sposób oni zyskują cykliczne informacje, a Ty dane kontaktowe. Tide Loyalty umożliwi Ci to zgodnie z RODO. Formularz kontaktowy do zbierania danych jest zamieszczany online. Dzięki temu możesz dopasować go do swoich preferencji i edytować w każdym momencie. Widget do formularza można umieścić praktycznie wszędzie. Aplikacja mobilna? Strona internetowa? Fanpage na Facebooku? To miejsca, gdzie bez problemu go zainstalujesz! Prowadzisz biznes on- i off-linowy? Tide Loyalty daje możliwość dopasowania formularzy również w formie papierowej. Pozwala to na przeskanowanie papierowych ankiet i dodawanie ich bezpośrednio do Platformy. Przechowywanie i archiwizacja kontaktów zgodnie z RODO? To możliwe i łatwiejsze niż myślisz.
E-booki i poradniki! To jedno z najlepszych źródeł gorących leadów. Dzielenie się ekspercką wiedzą wpływa na budowanie zaufania wśród obecnych i potencjalnych klientów, jak i budowanie pozycji eksperta w branży. Taki materiał najlepiej umieścić na stronie sklepu lub na blogu firmowym, promując go dodatkowo w social media. W Tide Software chętnie publikujemy nasze artykuły, jak i opracowujemy poradniki i raporty. Znajdziesz je w specjalnej zakładce Wiedza. Zobacz sam, jak to wygląda: https://www.tidesoftware.pl/wiedza
Zaangażowanie Twojego klienta
Angażowanie użytkowników do interakcji to cel, o który warto zawalczyć. Zmniejsza to ilość porzuconych koszyków, zachęca do ponownych zakupów. Podczas podróży po stronie warto dostarczyć odwiedzającym wyśmienity kontent, zachęcić chwytliwymi promocjami. To efektywne metody pozyskiwania nowych kontaktów i zgód marketingowych oraz budowania świadomości marki na rynku.
Skarb każdej firmy to jej baza kontaktów. Dlatego tak ważne jest, żeby dbać o nią możliwie najlepiej. Zgoda klientów na powierzenie swoich danych osobowych do celów marketingowych musi być dobrowolna i świadoma. Należy jasno i jednoznacznie przedstawić te zasady, dając jednocześnie możliwość wypisania się w dowolnym momencie. Dzięki temu nie tylko zdobędziesz zaufanie kupujących, ale będziesz również #RODOfriendly.”
Źródło: *https://www.gemius.pl/wszystkie-artykuly-aktualnosci/raport-e-commerce.html
Autor: Paweł Bieliński, Key Account Manager Tide Software Sp. z o.o.